Ƭнɛ αиα'ƨ σғғιcιαℓ βℓσɢ. Ƭнɛ αиα'ƨ σғғιcιαℓ βℓσɢ.: STORY BEHIND MY BISNESS :)

Saturday, May 30, 2015

STORY BEHIND MY BISNESS :)

Assalamualaikum.


Alhamdulillah, bisness going smooth right now, ramai yang mula bertanya tentang casing phone and harga iphone. That's a great thing for me actually. Duduk kat rumah tak bergaji, its really hard for me. Yela, duit takkan jatuh dengan sendiri kan? Siapa usaha lebih dia yang akan berjaya. Itu janji Allah. 

For your information , aku ni just dropship saja. Tapi dropship yang bertauliah. Hihi . Aku bukan sahaja cuma promote casing phone , instead aku juga la yang edit gambar semua tu. Boss aku tak buat service macam tu. Aku pun terfikir '' Why not kau penuhi permintaan customers. ''. And aku hanya akan letak harga yang murah sahaja. Biasanya aku hanya ambil untung rm5-rm10 je. Aku akan buat yang termampu untuk bagi kepuasan kepada customers aku. Aku tau ramai yang minta discount, and if i can, aku akan sentiasa turunkan harga casing phone tu. :D

PROBLEM DENGAN PERNIAGAAN?

Haa , bisness is not something that is easy, petik jari terus ramai nak order. Lagi-lagi bisnesswoman yang baru nak masuk dunia 'bisness' ni. Kadang-kadang ada customer yang nak design pelik-pelik, but itsokey, selagi aku mampu tolong, aku akan buat. About money, well.. Ramai juga yang minta harga diturunkan, actually harga yang aku dah bagi tu memang dah betul-betul murah. For example IPHONE. uolls rasa iphone pernah tak jatuh harga? Haa, kalau nak murah apa kata beli yang klon tu. Memang murah takpayah cerita la. :D

AKU JUAL APA?



Guys, aku nak promote INSTASHOP AKU!! Support support support!!!! 

This is my instashop. Baru je buka dalam minggu lepas , so nak minta support yang ada instagram tu . Hehe, boleh la, please??? *Buat muka comell *

Aku jual Casing phone and Iphone. All kind of casing phone and iphone. Custom made casing phone tu uolls yang pilih design sendiri. Nak letak muka selfie uolls pun boleh, No problem. ;) 

Owner instashop ni ofkos la myself. Very trusted seller, kalau ada any problem , whatsapp 0177004729 / wechat raihanaramlan . Aku cuma nak duit halal and dapatkan duit saku sendiri. Yela, sampai bila kan kita nak bergantung pada family kita. Sometimes , kita kena step up and do it by ourself. That way, kita akan jadi matang and know what the world we are facing right now :)




UNTUNG?

Well, basically tak banyak pun dapat tapi alhamdulillah, aku sentiasa bersyukur dengan apa yang aku dapat. Aku takkan merungut and nak belajar untuk bersabar. you know what, ini la kelebihan bila masuk bisness, perasaan bersabar and usaha lebih tu timbul kat diri aku. Nice job raihana :D




Aku akan sentiasa stay postive and work hard. Please support me! Hiarrkkk :p

Sekian, 
Bisnesswoman :D

THANKS FOR STOPPING BY! :)

2 COMMENTS:

  1. kipidap dear... bagus ada usaha sendiri... dari yang pesen mendengki tapi tak buat kerja kan... wish u luck :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Don't forget to leave some comment here :D