Ƭнɛ αиα'ƨ σғғιcιαℓ βℓσɢ. Ƭнɛ αиα'ƨ σғғιcιαℓ βℓσɢ.: Customers mengamuk??!!

Tuesday, June 02, 2015

Customers mengamuk??!!

Assalamualaikum semua.

Baru sempat merasa katil yang empuk ni! Dari pagi tadi bangun awal daripada biasa and pergi hantar nenek buat check up. Yeayh, nenek kan tengah sakit strok and she needs a lot of support from us. So, 2makcik aku with abang and ayah aku yang pergi. Aku pun ikut juga la, tu wajib! Hehe Damn, penat tu sudah semestinya tapi you know what. I like doing it. Dia nenek yang paling terbaik aku ada and akan sentiasa menjadi nenek yang paling the best in my entire life. Peace. Dulu dia yang jaga aku and now aku la patut jaga dia pulak! 

Anyway, benda yang paling pantang ialah bila kita tengah penat, macam-macam hal terjadi. Kawan baik aku whatsapp aku bagitau yang Customer mengamuk tak sampai barang lagi. Hmmmm.....!

Customers kita memang kena layan walaupun perangai them olls ni 'lain' sikit. Tak percaya tu la , ni laa.. Banyak kerenah, semua nak perfect tapi minta harga less. Errrrr! btw, back to the story, Aku ada jual casing phone, boleh baca yang ni -------> STORY BEHIND MY BISNESS Let me tell you, setiap kali aku jual casing phone, aku akan bagitau kat semua customers aku yang barang akan siap and sampai dalam masa 3 minggu. Kalau dorang nak mengamuk kalau barang tak sampai-sampai lagi selepas 3 minggu, haa tu boleh nak baling meja kerusi buku baju whatsoever, the point is please jangan marah kalau tak sampai  3 minggu pun lagi tapi korang dah meroyan nak casing phone , nak ugut pulangkan duit. Jangan nak salahkan aku, salahkan diri sendiri. :)

Aku ni bukan nak tipu then curi bawa lari duit orang, Aku tengah cari duit halal ni. Jangan layan aku macam ni. Ni first time aku betul-betul semangat nak jalankan bissness dengan serious. Jangan sebabkan korang, aku akan layan semua customers aku dengan tegas. 


Well, i need to move on and belajar untuk teguhkan semangat aku. Ni ujian untuk aku and aku patut hadap dengan kuatkan diri aku ni haa. Its time to learn what the real world means to me!!!!

Wish me luck,
RAIHANA RAMLAN



THANKS FOR STOPPING BY! :)

2 COMMENTS:

  1. Pasti ada hikmahnya..redha dan sabar sentiasa ye..

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Don't forget to leave some comment here :D